dijous, de maig 13, 2010

UTRECHT (PAÏSOS BAIXOS) I LA DIAGONAL DE BARCELONA.

Sr. Hereu, això és el que agradaria als barcelonins (possiblement també a vostè), però abans d'aconseguir-ho s'haurien de fer unes importants remodelacions. No es pot reformar la Diagonal fent una rambla o un bulevard i esperar que el trànsit que ara passa per la via (90.000 vehicles diaris), es desviïn per l'Example.

Preocupi's més de la netedat de la ciutat, de la delinqüència, dels sense sostre, del mobbing immobiliari, de l'habitatge de protecció oficial, escoles bressol, col·legis, millorar i incrementar el transport públic... Menys "publicitat electoral" i més treball per la seva ciutat. Ja està bé de olimpíades de hivern, referèndums (quan l'interessa) i d'altres històries del tot innecessàries i que representen una fortuna en publicitat.

I, sobre tot, no enganyi al ciutadà!



Matí hora punta a la quarta ciutat més gran als Països Baixos. Els carrers tenen aquest aspecte quan el 33% de tots els seus viatges es fan en bicicleta!.



Es tracta d’un ordinari matí de dimecres d’abril de 2010 al voltant de les 08:30 hores. El temps de gravació original va ser de vuit minuts que s’han comprimit en dos, així que tot és quatre vegades més ràpid que en la realitat. El so és l’original.



Aquest és un dels més transitats encreuaments a Utrecht, una ciutat amb una població de 300.000 habitant. No menys de 18.000 bicicletes i 2.500 autobusos passen per aquí cada dia. I, tanmateix, la visió de “Google Street” és aquesta. Atès que el trànsit motoritzat privat està limitat en aquesta zona.



Aquests ciclistes creuen un carril bus (també utilitzat per taxis i vehicles municipals), dos rails de tren lleuger i després un carril que pot ser utilitzat pels vehicles privats.



Darrera de la càmera hi ha un tren (es pot escoltar el so grinyolant dels trens que passen) i l’estació principal està molt a prop també. Una sèrie de bicicletes de lloguer es troben a l’estació i molts dels ciclistes han fet en tren la primera part del seu viatge.



Per als que desaproven la total absència de cascos de bicicletes en aquest vídeo, considerin els següents resultats d’un estudi dels EUA:



“El ciclisme en els Països Baixos és molt més segur que als EUA. Els Països Baixos tenen la menor taxa d’accidents no mortals, així com la menor taxa de mortalitat, mentre que els EUA té la major taxa de lesions no mortals, així com la taxa de mortalitat més altes. De fet, la taxa de lesions no mortals als EUA és aproximadament 30 vegades superior a la dels Països Baixos.



Taxa de lesions per milió de quilòmetres amb bicicleta: EUA 37,5; NL 1,4

Taxa de mortalitat per 100 milions quilòmetres amb bicicleta: EUA 5,8; NL 1,1.